18 Nisan 2017 Salı

İnsan Neyle Yaşar?, L.N. Tolstoy, Türkiye İş Bankası Yayınları



KİTAP YORUMU

''İnsanda ne var? İnsana ne verilmemiştir? İnsan neyle yaşar? Bunları öğrenince yine göğe döneceksin.''

5/5

Fark ettiyseniz, tarzım yavaş yavaş değişiyor. Her tarz okumaya çalışıyorum ama bu aralar biraz daha klasikler, modern klasikler ve edebi kitaplara öncelik veriyorum. Kitap ayrımı yapmadan her tarz kitap okumaya çalışmak benim için harika oluyor. Çeşitlilik arttıkça, bakış açım fazlalaşıyor.

Klasiklerden özellikle kısa kitaplar seçiyorum. Çünkü anlatım biçimi, ağır olan kitapları okumak biraz zor oluyor. Klasiklere kalın kitaplardan başlamak anlatım yoğunluğundan dolayı en baştan pes etmeme neden olabilir. Normalde kısa ya da uzun kitap diye, kitap kalınlığına göre seçim yapmam. Ama konu klasikler olunca birazcık yapıyorum.

İnsan Neyle Yaşar? uzun zamandır okumak istediğim, fırsat bulamadığım bir kitaptı. Bu ay elime alabildim ve fazlasıyla mutlu oldum. Hasan Ali Yücel klasikler dizisinden, çevirisinin Koray Karasulu'ya ait olduğu bu kitapta 6 tane öykü bulunuyor. Hayat ve insan arasındaki bağlar ile alakalı, insani davranışları ve ahlak anlayışınızı yeniden sorgulatacak harika hikayeler var.

Baştan aşağı öğütler veren, ders çıkarmamız gereken olaylar yansıtılmış.

Kitabı fazlasıyla sevdim. İyi ki okumuşum.
Kesinlikle tavsiye edilir.





3 yorum:

  1. Sena abla suan lise öğrenciyim ve alan derslerinin malzemelerinden almam gerektiği için kitap almaya param yetmiyor. Lütfen bana bir kaç kitap yollarmisin ,

    YanıtlaSil
  2. Bana bu kitabı ilkokuldayken teyzem almıştı. Çok sevmiştim. İçinde üç farklı hikaye vardı.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,

    Geçtiğimiz günlerde Tolstoy’un ‘’Din Nedir’’ adlı kitabını bitirdim ve kitaptan en sevdiğim alıntıları bloğumda paylaştım. Okumak isterseniz sizinle de paylaşmayı isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/tolstoyun-din-nedir-adli-kitabindan-10-etkileyici-alinti/

    En sevdiğim alıntı şu olmuştu:

    ‘’İnsanların çoğunluğu onu yapıyor diye yanlış, yanlış olmaktan çıkmaz.’’

    Sevgilerimle, edebiyatla kalın.

    YanıtlaSil