16 Nisan 2017 Pazar

Yabancı Veyl, Yabancı #2, Öznur Yıldırım, Pegasus Yayınları



KİTAP YORUMU

4/5

  • Yabancı, wattpad'den çıkan en sevdiğim kitaptır. Yazarın betimlemesine, anlatım tarzına ve kurgusuna bayılıyorum. Wattpad'de iki defa okuduğum Yabancı'da hep yeni bölüm eklenmesini bekledim. İlk kitapta tabii ki yeni bölüm yoktu. Benden 5/5 puan almıştı. İkinci kitabını ise yine, yeni bölüm arayışı içinde okudum. Son 50 sayfaya gelinceye kadar çıldırdım. Aynı şeyleri okumak zaman zaman beni sıktı. Ama o son 50 sayfa o kadar harikaydı ki her şeyi unutturdu. Bir kitap gerçekten böyle bitmeliydi dedim. Gerçekler ortaya çıkınca yaşanan olaylar beni benden aldı. Bayıldımmm!!!!
    Kitaptaki en sevdiğim yer ise betimlemelerin olduğu kısımlar. Çünkü yazarın olayları yansıtma şekline, yaptığı benzetmelere, bakış açılarına bayılıyorum. Paragrafları, olayları uzun uzun yazması beni rahatsız etmiyor. Özellikle duyguları uzun yazması, karakteri analiz etmek için harika fırsat oluyor.
    Kitaba 5/5 puan vermek istiyordum. Gerçekten Harika. Soluksuz okudum!! Lakin 5/5 verirsem diğer kitaplara haksızlık edeceğimi düşündüm. Çünkü kitap çok fazla tekrara düşüyordu. Bazen cümleler, bazen kelimeler... Özellikle "cennetin ini, cehennemin ini" gibi kelimeleri duymaktan bıkkınlık geldi. Ya da "akrep ve yelkovan" "bir romanın sayfaları" gibi sürekli kendine tekrar eden kelimeler beni çok rahatsız etti. Kitabı ve seriyi bunu görmezden gelecek kadar seviyorum ama haksızlık yapamayacağım için 4/5 veriyorum.




ALINTILAR

1)

"Kimse özgürlüğünü kaybetmek istemez. Zaten özgürlüğünü kaybetmek değil, feda etmek diyorum. Bir şey uğruna ödenen bedel. Belki bir insan uğruna, bir an uğruna ya da sadece bir kitap uğruna. Bana göre özgürlük istediğin an istediğin şehre, istediğin ülkeye gitmek değil. Mesela bir kitaba özgürlüğünü feda ettiğinde başka kitapları eline alabilirsin ama eline aldığında sayfalarında yine o kitabı ararsın. Bir insana özgürlüğünü feda ettiğinde, yine bir başka insanın gözlerine bakabilirsin, belki başka bir insanla öpüşebilirsin, hatta sevişebilirsin ama o ruhta aradığın yine uğruna bedel ödediğin ruh olur. Bir daha hiçbir kitapta, hiçbir ruhta özgür değilsindir."




2)
"Zekâ evcilleştirilmediği takdirde sahibini parçalar."


3)
''Kötülük var olmak için iyiliğe muhtaçtı. Her şey içinde karşıtını barındırırdı.''



4)
''Ediz Çağıran içimde öyle büyük bir yer kaplamıştı ki yokluğu, düşünenin dibine kırk yıl sonra ulaşabildiği, içinde kan ve yanıklar bulunan cehennem vadisi Veyl gibiydi.''


5)
''Saçların dağılır, insanlar seni tutar ama kimse ağzından çıkan kelimeleri tutamaz, acıları durduramaz.''



6)
''Ben öyle kötü biriyim ki seni sonsuza dek yanımda tutarak hayatını cehenneme çevirmek istiyorum. Seni defalarca kırmak, belki defalarca yaralamak... Sırf günün sonunda bana sığınasın diye elindeki her şeyi almak istiyorum.''



7)
''Burası, kalbine giden damarın üstü. Burası benim, Şahmeran. Her şeye bir sınır koyabiliriz ama burası benim. Vazgeçmem.''


8)
''Bazen ruhumdaki yaraları sarıyorsun.''



9)
''Haklıydı; bir özür, gözüme hiç bu kadar anlamsız gelmemişti. İnsanın birine yanlışıkla çarptığında söyleyebileceği bir şeydi bu, derin yaralar açtığında değil.''



10)
''Vicdan insanın en büyük düşmanı olmalıydı, en büyük acıyı doğuruyor, en derin pişmanlığı kaleme alıyordu.''



11)
''Zaman her yerdeydi.''



12)
''Ben Havva'nın damağına yayılan o cennetin yasak meyvesi,
Anneciğim, anneciğim dediler bana, sen bir cesedin çürüyen portresi,
İşte şimdi enselerindeyim, adım ölümün kızıl gölgesi.''



-

1 yorum:

  1. Çok güzel yazmışsın. Bu yıl Elyel de çıkıyor umarım onu da okursun.

    YanıtlaSil