17 Nisan 2017 Pazartesi

Dönüş Yok, Aslıhan Yayla, Martı Yayınları



KİTAP YORUMU

4/5

''Bu okuyacakların bir kadının alabileceği en güzel intikam hikayesi.''

Canım dostum, Aslı'nın kitabı çıkmadan önce yaşadığı heyecana, kitabın çıktığı gün döktüğü göz yaşlarına birebir şahit oldum. Kitabı çıkarmak için harcadığı emeği, ilgiyi gözlerimle gördüm. Dostum olduğu için tabii ki adaletsiz bir yorum girmeyeceğim. Olumlu ve olumsuz tüm düşüncelerimi dile getireceğim.

Kitabı hep gerilim türünde düşündüğüm için sert, korku ve gerilim dolu bir kitap beklemiştim. Kitabı elime aldığımda bununla karşılaşmadığım için hayal kırıklığı yaşadım. Daha sonra, karısının kardeşini öldürmesi ve karısının öldürdüğüne dair iftira atan bir adamın eşi, Öykü'nün hikayesine kendimi o kadar kaptırdım ki hayal kırıklığını unuttum.

Kitap gerilimden çok aksiyon ve heyecan doluydu. Yoğun bir merak duygusu ile, kocası yüzünden 10 yıl hapis yatmış bir kadının intikam içinde yanmasını okuyorsunuz. Kocasının karısına bunu neden yaptığını öğrenmek kitabın sonuna kadar sürdü ve her sayfa da azalmak yerine daha fazla artan merak duygusu kitabı sınav haftasına rağmen bir çırpıda bitirmeme neden oldu.

Karakterlere, özellikle Öykü'ye bayıldım. 10 yıl boyunca içinde biriktirmiş olduğu kin ve intikam alma duygusunun onu nasıl değiştirdiğini görmek harikaydı.  Zaman zaman geçmişe giden, zaman zaman Öykü'nün deftere yazdıklarını okumak güzeldi. Lakin, sürekli değişen yazım tipi gözlerimi fazlasıyla yordu.

Kitaba aslında ne uzun ne kısa diyebiliriz. Kiminiz olayların peş peşe oluşu ile kitabı çok sevebilir, kiminiz ise aceleye geldiğini düşünebilirsiniz. Bana göre ise çok sıkmadan, peş peşe olayların gerçekleşmesi iyi idi. Sadece kitabın son 40-50 sayfasının daha uzun daha heyecanlı ve gergin olmasını beklerdim.

Kitapta dikkatimi çeken başka bir nokta ise, içinde önemli şahıslardan alınmış sözlerin bulunduğu satırlardı. Bir sayfa da Paulo Coelho bir sayfa da Hz. Ali'den sözlerin bulunması, bir sayfa da papazlardan diğer sayfa da Allah'tan bahsedilmesi çok hoşuma gitti. Kitabın ne kadar çeşitli düşünceleri bir arada bulunduğunu gösteriyordu.

Son olarak, çoğu bookstagramda okuduğum, ''Kitap çok fazla Amerikan variydi'' yorumlarına katılmıyorum. Toplasanız 5 kez falan ''Lanet olsun'' ''Canın cehenneme'' sözlerinin geçmesi kitabı Amerikan vari yaptığını düşünmüyorum.

İlk kitabı olmasına rağmen, çeviri havasında, ne çok basit ne çok ağır bir dille yazılmış,heyecan dolu bir kitap. Kesinlikle göz atmanızı ve okumanızı isterim.

-

KİTAP ALINTILARI

1)
Burada kural böyleydi. Birinin yardımını istiyorsan senin de ona bir iyiliğin dokunmalıydı.

2)
Bu adam senin hayatını bitirdi. Bundan sonra dönüş yok!

3)
Fakat ölüme de bir yerden sonra muhtaç kalacağız.

4)
Kayıplar ne kadar derinse acıya bağışıklığın artar.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder