2 Ocak 2017 Pazartesi

Sakın Şaşırma, Orhan Veli, YKY



KİTAP YORUMU

5/5

Orhan Veli, en iyi şairi arayışım sırasında yine Yky 'dan çıkan 'Bütün Şiirleri' kitabı ile şuana kadar en sevdiğim şairlerden biri olmuştu. Okumam gereken başka şairler de olduğu için şuan kesin kes en sevdiğim şair diyemiyorum. Ama yazdığı her şiirde kendimden bir şeyler bulduğum, bana şuana kadar en yakın gelen kişi Orhan Veli'dir.

Sevdiğim o kadar fazla şiiri var ki, hangisini buraya yazacağıma karar veremiyorum. Orhan Veli'e kesinlikle bakın derim. Bu gidişle en sevdiğim şair o olacak gibi!!

-

ORHAN VELİ ŞİİRLERİ

BİRDENBİRE



her şey birdenbire oldu. 
birdenbire vurdu gün ışığı yere; 
gökyüzü birdenbire oldu; 
mavi birdenbire. 
her şey birdenbire oldu; 
birdenbire tütmeye başladı duman topraktan; 
filiz birdenbire oldu, tomurcuk birdenbire. 
yemiş birdenbire oldu. 

birdenbire, 
birdenbire; 
her şey birdenbire oldu. 
kız birdenbire, oğlan birdenbire; 
yollar, kırlar, kediler, insanlar... 
aşk birdenbire oldu, 
sevinç birdenbire.


-

DEĞİL

Bilmem ki nasıl anlatsam; 
Nasıl, nasıl, size derdimi! 

Bir dert ki yürekler acısı, 
Bir dert ki düşman başına. 
Gönül yarası desem... 
Değil! 
Ekmek parası desem... 
Değil! 
Bir dert ki... 

Dayanılır şey değil.

-


ANLATAMIYORUM

Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;

Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?

Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce.

Bir yer var, biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum…

-


SEVDAYA MI TUTULDUM?

Benim de mi düşüncelerim olacaktı, 
Bende mi böyle uykusuz kalacaktım, 

Sessiz, sedasız mı olacaktım böyle? 
Çok sevdiğim salatayı bile 
Aramaz mı olacaktım? 
Ben böyle mi olacaktım?

-


İÇKİYE BENZER BİR ŞEY

İçkiye benzer bir şey var bu havalarda
Kötü ediyor insanı, kötü...

Hele bir hasretlik oldu mu serde;
Sevdiğin başka yerde,
Sen başka yerde.
Dertli ediyor insanı, dertli.

İçkiye benzer bir şey var bu havalarda,
Sarhoş ediyor insanı, sarhoş.

-

https://www.instagram.com/kitaplarvesozleri/
-


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder