31 Ocak 2017 Salı

Özgürlüğün Elli Tonu, E L James, Pegasus Yayınları




KİTAP YORUMU

3/5

Elli ton serisi en sevdiğim serilerden biri. Gerek konusu ile gerek karakterleri ile farklı ve dikkat çekici idi. Serinin ilk filmi olan Grinin Elli Tonunu severek izlemiştim. İkinci film için de sabırsızım.

Lakin...

Üçüncü kitap...

Özgürlüğün Elli Tonu tam bir hayal kırıklığı idi. Son 200 sayfayı konunun dışında tutarsak, geri kalan sayfaların ilk iki kitaptan bir farkı yoktu. İlk 500 sayfa sanki Grinin Elli Tonunu veya Karanlığın Elli Tonunu okur gibi hissettim. Yaşanılan olaylar, karakterlerin davranışları, söylenen cümleler, edilen kavgalar, her şey ve her şey aynıydı. Çok sevdiğim bir seride yazarın tekrara düşmesi beni rahatsız etti. Daha farklı şeyler bekliyordum. Serilerin son kitaplarını neden böyle yapıyorlar bilmiyorum ama üzüldüm.

Son 200 sayfaya gelirsek, cidden harikaydı. Olaylar öyle bir hal aldı ki bayıldım. Bir ara gözlerim doldu diyebilirim. Acayip sevdim. Yazar konuyu uzatmayıp kitabı 400 sayfaya düşürüp, olayı direk son 200 sayfaya bağlasa harika olurmuş. Uzatmak için kitabı uzattığını görmek can sıkıcı idi.

Kitaba aslında 4 puan verilebilirdi ama okuma süremi çok uzatması, okuma hızımı yavaşlatması kitaba sinir olmama neden oldu. Okuma hızım düştü. Kitabı elime ilk 500 sayfa çok nadir aldım ve bitmedi. O yüzden 3 puan vermek istedim. İlk iki kitabı severek okuyacağınıza eminim ama son kitap için düşüncelerim bu.


KİTAP ALINTILARI

1)
''Seni şartsız seveceğime, hayallerin konusunda sana destek olacağıma, seni onurlandırıp sana saygı duyacağıma, seninle gülüp seninle ağlayacağıma, umutlarımı ve hayallerimi seninle paylaşacağıma, ve ihtiyaç duyduğunda sana teselli sağlayacağıma söz veriyorum. Ve yaşadığımız süre boyunca üzerine titreyeceğime.''

2)
''Senin dünyanın benimle başlayıp, benimle bitmesini istiyorum.''

3)
''İnsanların yeni bir başlangıca ihtiyacı var, özgür olmaları gerekiyor. Ne pahasına olursa olsun.

4)
Hayvanların özgürlüğü karnı acıkana kadar, insanların özgürlüğü paraya muhtaç kalana kadardı.

5)
Ne kadar yalnız olduğunu söylemesen de olur, her soru sorduğumda bir cevap verme gereği duyuyorsun, cevaplarındaki özgürlüğü görebiliyorum aynı zamanda yalnızlığını da...

6)
"Sen deli misin ?"

"Sana deliyim." 
diye fısıldadı.

-




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder