19 Aralık 2016 Pazartesi

Kazananın Laneti, Marie Rutkoski, Pegasus Yayınları



''Parlak ışıklı yerlerdeki insanlar karanlığın içini göremezlerdi.''

-

''Mutluluk özgür olmaya bağlıdır, özgürlükte cesur olmaya.''

-
4/5
-

Kazananın Laneti, on yedi yaşındaki Kestrel karakterinin köle pazarından Arin'i satın alması ile başlıyor. Ve Herraniler ile Volaryalılar arasında süre gelen sömürge ve savaşı anlatıyor. Kitabın konusunun farklılığı ve kitabın ismi ile olayların uyumu beni kendine bağladı. Zaten kitabın tasarımı bile ister istemez sizi büyük beklentiler içine sokuyor. Ve bu beklentileri karşılıyor.
Ama,
İlk önce ilk 150 sayfada hiçbir şeyin olmaması sinir bozucu idi. Heyecanlı ve aksiyonlu olaylar bekliyordum fakat onun yerine çok durgun, sıradan şeyler oldu. İster istemez sıkıldım.
Daha sonra olaylar aktifleşmeye ve heyecan artmaya başladı. O zaman kitaptan istediğim tadı aldım.
Kitapta çok fazla entrika ve politika vardı. Parlak bir zeka ile süslenmiş ayrıntılar kitabın ilerlemesinde iyi rol oynadı.




Karakterlere gelecek olursak, Kestrel... Tam bir hayal kırıklığı idi. Kız karakterlerin erkek görünce değişen tavırlarına, saçma saçma hareketlerine katlanamıyorum. Kestrel ise çok farklı davranmadı. Politik konularda ve ülkenin siyaseti konusunda parlak zekası ile fikirler sunan, gizemleri çabuk çözen, herkesin sırlarını ortaya döken kız Arin'e gelince hiçbir şey anlamadı. Kitabı okuyanlara sesleniyorum. Sizcede bu kısım saçma değil miydi?

Diğer karakter Arin... Gayet zekice hareket eden yakışıklı bir erkek karakter idi. Onun açısından bir sorun yoktu çünkü erkek karakterlerin salak olduğu kitaplara nedense hiç rastlamıyoruz.
Bu arada en çok merak ettiğim yer, bu Arin ve Kestrel iki kez dışarı çıktılar, iki kez oyun oynadılar, bir kez piyano çaldılar. Ne ara aşık oldular? Ne ara birbiri için böyle fedakarlık yapar hale geldiler cidden anlamadım.

Kitabın sonuna gelecek olursak, gayet başarılıydı. Şok oldum diyemem ama yazarı tebrik ettim. Bence olması gereken son buydu. İkinci kitabı merakla bekliyorum ama azıcıkta tahmin ediyorum diyebilirim. İkinci kitaptan tek beklentim kız karakterin biraz daha mantıklı hareketler yapması...

Aslında kitabı sevdim. Değişik bir havası vardı. Ama ölüp bittim diyemem. Çok fazla öldüm bittim diyen yorum okuyunca beklentim çok yükselmişti. Bende bu yüzden 4 verdim. Bence kitabı okurken beklentinizi çok yüksek tutmayın. Kitabı çok seveceksiniz ama beklentiniz çok yüksek olursa, kitaptan istediğiniz tadı alamazsınız!


-
https://www.instagram.com/kitaplarvesozleri/
-



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder