21 Aralık 2016 Çarşamba

Herkesleşme, Tunç İlkman, Destek Yayınları



ARKA KAPAK YAZISI

"Zeyneb'le o akşam güzel bir parkta oturduk ve âşık olduk. Güzel bir parkta oturmak ve âşık olmak harika bir şeymiş. Küçük kesekâğıdından çıkardığım pişmiş kestanelerin kabuğundan kolayca ayrılan kısımlarını ona veriyor, tüylü zarını soyamadığım kırıntılarını ise kendi ağzıma atıyordum. İsimlerimizi henüz bilmiyorduk. Sorma gereksinimi de duymamıştık herhalde. Nasıl olsa öğrenecektik. Ve ben ilk başta bunu Zeynep olarak algılayacaktım. 'Yalnız sonu b ile' diye uyardığındaysa önümüzdeki senelerde ona 'Zeynebim' derken adını bozmayacak olmaktan büyük sevinç duyacaktım."
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 160

Baskı Yılı: 2016




KİTAP YORUMU

5/5

Herkesleşme, karakterimiz Ömeri'in kendisini öldürmek istemesi ile başlıyor. Yazar buna intihar dememiş. Bilinçli bir şekilde hayatına son verme isteği olarak nitelendirmiş. İntiharın bilinçsiz insanların işi olduğunu da eklemeyi unutmamış.

Hayatına son vermek isteyen birini okuyacağınızı düşündüğünüz an da yazar kitabın yönünü değiştirerek, sizi şaşırtacak konuları ele alıyor.

Kitabın dili harikaydı!
Daha ilk sayfada, ilk cümlenin altını çizdiğimde kitabın harika olacağını düşündüm. Yazarın dili bir  o kadar naifken bir o kadar da süslü.

Zeyneb ve Ömer'in aşkına duyduğum duygular her sayfada farklılaştı. Hüzün, sevinç, şaşkınlık, acıma...
Hemen hemen her duyguyu yaşadım.

Kitabın son bölümünde biraz şaşkınlık yaşadım. Ama sonra kendimi kahkaha atarken buldum. Kitabı okuyanlar sonlardaki 'Sevgili Dostum' olayını bilirler. O kısım o kadar samimiydi ki çok fazla hoşuma gitti.
İster istemez kendimi kahkaha atarken buldum!

Kısacası kitaba kesinlikle göz atın derim! Seveceğinize eminim.

-

KİTAP ALINTILARI

1)
''Mutluluğun asla yakalanamayacak fakat uzaktan kolaylıkla izlenebilecek bir gökkuşağı olduğunu artık kabul etmiştim.''


2)
''Ne tuhaf değil mi; en çok da hiç tanımadığımız insanların hakkımızda olumsuz yargılarda bulunmasından geri durur, kaybı en acı olacak yakınlarımızın neler düşündüğünü ise çoğunlukla umursamayız.''


3)
''Sevmek insanların geleceklerini doğrudan ilgilendirecek kararlarına müdahil olma hakkını bize tanır mı?


4)
''Yağmur, hiç unutur mu bulutunu?''


-
https://www.instagram.com/kitaplarvesozleri/
-



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder