19 Aralık 2016 Pazartesi

Susam ve Zambaklar, John Ruskin, Şule Yayınları





''Tek kelimeyle söyleyecek olursak alkışa olan susuzluğumuzun doyurulması gerekmektedir. Bu susuzluk, kafalarında asil düşüncelere sahip olanların son acizliğiyken, zayıf fikirler taşıyanların ilk acizliğidir...''

-

5/5

-


Susam ve Zambaklar, yazarın kadın ve kitap konularını iki çiçek ismine vermesi ile oluşan bir kitap.
Susam ve Zambaklar iki bölüme ayrılıyor.

İlk olarak Susam diyerek kitaplardan bahsediyor. Yazar tamami ile kitaplara bakış açınızı değiştirecek, kitap okumanın doğru yollarını öğretecek yorumlarda bulunmuş. Söylediklerinin çoğuna katılsam da, katılmadığım bir iki yer oldu diyebilirim. Bazı kitapların kötü yapıtlar olduğunu söylediği cümlelere katılmıyorum. Bana göre kötü kitap yoktur. Ama çoğunlukla kitaplar hakkında söylediği cümlelere aşık oldum!

İkinci olarak Zambaklar diyerek kadınlardan bahsediyor. Aslında ilk bölüm olan Kitaplar konusunu anlatırken, 'Neden okumalı?' sorunun cevabı olarak 'Kadınlar' bölümünü yazmaya karar veriyor. Erkek egemenliğini, kadın ve erkek eşitliğini, erkeklerin kadınlara olan bakış açılarını ve özellikle hepimizin erkek ya da kadın fark etmeden bu toplum arasında görevlerini anlattığı kısımları bayılarak okudum! Kadının toplum arasındaki yerinin, olması gerekenler ve aslında olanlar o kadar harika anlatılmış ki yazara ve kitaba aşık oldum!

Batı Klasikleri içine girmiş bu kitabı okumanızı ve yazar John Ruskin ile tanışmanızı çok isterim. Beni bu yazarla tanıştıran, Çetin Öğüt'e teşekkür ederim. Bana önerdiği ikinci yazar ve ikisinde de yazarlara hayran kaldım.

-
https://www.instagram.com/kitaplarvesozleri/
-




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder