11 Şubat 2017 Cumartesi

Amok Koşucusu, Stefan Zweig, İş Bankası




KİTAP YORUMU

5/5

Amok Koşucusu, Doğu Hint Adaları'na görev için giden bir doktorun hikayesini anlatmakta. Yardıma ihtiyaç duyan zengin, hesapçı bir kadına öfkelenip gururuna yenik düşmesi ile, vicdanı ve duyguları arasında gidip gelmektedir.. Kadının yardım çağrısını geri çeviren doktor daha sonradan kadına yardım etmeyi saplantı haline getirir.

Malezya kültüründe cinnet halinde olma, katletme ve gözü kara bir şekilde hiddetle saldıran anlamına gelen Amok hastalığına yakalanır. Amokun etkisi ile kadına yardım etmeye çalışmasını altmış sayfalık bir hikaye ile görüyoruz.

Kitaba bayıldım diyebilirim. Zweig, altmış sayfanın içinde insan psikolojisinin analizini yapıp, duygusal bir öykü yazmayı başarmış. Yazarın bakış açısına, oluşturduğu karakterlere bayılıyorum. En sevdiğim satırlar, insanların iyilikseverliğinin ve yardımseverliğinin bir noktada bittiğini belirten yerler oldu.

Zweig, ''Evet, sorumluluğun da bir sınırı var... insanın artık daha fazlasını yapmadığı yer...'' diyerek toplumun ve insanların bakış açılarını başarılı bir dille ortaya sermiş.

Kitabı kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum. Çok seveceksiniz!! 

-


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder