21 Şubat 2017 Salı

Son Dilek, Andrzej Sapkowski, THE WITCHER 1, Pegasus Yayınları


SON DİLEK THE WİTCHER PEGASUS ile ilgili görsel sonucu

KİTAP YORUMU

3/5

Witcher serisi: çizgi romanı, oyunları ve filmleri yapılmış, dünyaya ses getiren bir seri. İster istemez kitap için beklentilerim yüksekken kitabın arkasındaki ''İngiltere için Tolkien, Amerika için George R. R Martin neyse Doğu Avrupa için Sapkowski odur'' diye acayip iddialı bir yorum gördüm. Bundan dolayı beklentilerimi daha yüksek tuttum.

Witcher, çok yetenekli kiralık canavar avcıları demektir. Kitapta oluşturulmuş olan dünya, farklı yaratıklar, periler, cinler, büyücüler ve canavarlarla doludur. Böylesine bir dünyada Witcher'lar canavarlı öldürürler.

Geralt bir witcherdır. Kitap boyunca Geralt'ın canavarlarla olan hikayesini okuyorsunuz. Aslında ben masal kitabı gibi farklı farklı hikayeler değilde baştan sona bütünlük içinde bir döngü bekliyordum. Araştırmalarıma göre ilk kitap Son Dilek, bilgisayar oyunundan yıllar öncesini anlatıyor. Garelt'ın ilk kez canavarlar ile karşılaşmalarını anlatıyor. Daha sonraki kitaplarda tek tek farklı hikayeler değilde bir hikaye bekliyorum.

Oluşturulan karakterlere ve dünyaya bayıldım. Canavarlar cidden harikaydı lakin sevemediğim bir şeyler vardı. Sürekli farklı canavarlar ile karşılaşıp onları öldürmesi canımı sıkmaya başladı. Sonlara doğru heyecan artsa da ilk yarı beni cidden gerdi. Witcher, kesinlikle çok başarılı bir kitap ama benim tarzım değil. Kitabı incelemenizi, olumlu ya da olumsuz ama bütün dünyaya ses getiren bir serinin kitabını bilmeniz açısından öneririm. Ben sevemedim ama aranızda çok fazla seven çıkacağına eminim. 


SON DİLEK THE WİTCHER PEGASUS ile ilgili görsel sonucu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder