7 Şubat 2017 Salı

Canım Aliye, Ruhum Filiz, Sabahattin Ali,




KİTAP YORUMU

5/5

Canım Aliye, Ruhum Filiz, Sabahattin Ali'nin eşine ve kızına yazdığı mektupları içeriyor. Kitabın içinde mektupların asıl kopyaları ve yanında çevirisi var. Mektupları tek tek gerçek haliyle kitabın içine koymaları baya orijinal olmuş.

Nişanlılık döneminde yazılan, aşk ve sevgi dolu mektupları daha çok sevdim. Evlilikten sonra yazılan mektuplar sadece yaşanılan olaylara ışık tutuyordu. Ama bu yaşanılan olaylar Sabahattin Ali'i daha iyi tanımaya imkan veriyor.

İlk sayfalarda mektupları okurken, biraz utandım. Sabahattin Ali'nin özel hayatının, sevdiği insanlar için yazdıklarını rahat rahat okuyamadım. Bu konu herkesin farklı açıdan bakacağı ve kimine göre özel hayata saygısızlık kimine göre aman ne olacak deyip geçiştirebileceği bir konu. Ama Sabahattin Ali'nin eşi, Aliye Ali'nin kendisi mektupları Osmanlıcadan Türkçeye çevirerek bazılarını yayımlamış. Bunu duyduğumda içim rahat ederek okudum. Tabii utandığım kısımlar hariç :)

Bu kitapta Sabahattin Ali'nin aşkını, evliliğini, hayatında yaşadığı zorlukları, kızını, nasıl bir eş, nasıl bir baba olduğunu her açıdan görüyorsunuz. Kitabı fazlasıyla sevdim. Sizlerinde seveceğine eminim.

-


KİTAP ALINTILARI

1)
Etrafın seni sıktığı zaman kitap oku... Ben şimdiye kadar her şeyden çok kitaplarımı severdim. Bundan sonra her şeyden çok seni seveceğim ve kitapları beraber seveceğiz.

2)
Doğrusu, dünyada rahat yaşamak için aptal olmak lazım. Fakat aptal olmaktansa biraz daha rahatsız yaşamak daha iyidir bence...

3)
Düşün, dünyada yalnızlık kadar daha feci bir şey var mıdır?

-





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder