16 Şubat 2017 Perşembe

Yalancılar, E. Lockhart, Pegasus Yayınları


KİTAP YORUMU

5/5

Yalancılar... Nasıl anlatacağımı bilemediğim bir kitap. Sonu o kadar çarpıcı bir şekilde bitti ki hala etkisindeyim ve kitabın sonu haricinde başka hiçbir şey düşünemiyorum.

Sinclair ailesi: her şey yolundaymış gibi davranıp, güçlü gözükmek için çabalayan ama aslında içten içe yaraları olan bir aile. Yalancılar: Johnny, Mirren, Gat ve Cadence. Evet, önemli nokta Cadence. Tramvatik beyin hasarı geçirmiş bir kız.

Kitabın konusuna gelecek olursak. Her yaz Sinclair ailesi kendilerine ait olan bir adaya gidip tatil yapmaktalar. Lakin Cadence'nin 15 yaşının yazında adada geçirdiği bir kaza ile her şey değişiyor. 17 yaşına gelen Cadence hatırlamadığı tatilde neler olduğunu öğrenmek istiyor. Kitap boyunca biraz geçmişten biraz gelecekten giderek sona ulaşıyorsunuz.

O son!! Beni ağlattı!! İlk önce büyük bir şok yaşadım. Gerçekleri öğrendiğimde sinirden ağlamak istedim. Sonunun bu kadar trajedik olmasını sağlayan şey ise, kitabın yavaş ve emin adımlar ile dostluğu, aileyi ve sevdiklerinizi göz önüne alarak anlatması.

Kitabın son sayfasına kadar çok gerildim. 15 yaşının yaz tatilinde neler olduğunu çözmeye çalışırken kafayı yedim. Zekice kurgulanmış, çelişkiye yer bırakmayan bir konu olmuş. Kitabın sonunu okuduğunuzda, kitabı yeniden okumak isteyebilirsiniz. İlk bakış açınız ile sondaki arasında dağlar kadar fark olduğunu göreceksiniz.

Yalancılar, özellikle aile bağlarını, dostluğu, sevdiklerinizi ve her şeyden çok sevdiğiniz insanları kaybetmenin nasıl bir duygu olduğunu size çok iyi yansıtan bir kitap. Gençlik kitaplarını okumaktan son zamanlarda çok sıkılmıştım. O kadar çok dış görünüş ve hastalık konulu gençlik kitaplarına denk gelmiştim ki, bu kitabı görünce içim açıldı. Açıkça söylemek gerekirse kitabın yurt dışında bu kadar sevildiğini bilmiyordum. Elime ulaştığında kitabın kapağını sevememiştim ve okumayı düşünmüyordum. Çok fazla kişinin kitabı okumamı istediğini duyunca alıp okudum.
İYİ Kİ OKUMUŞUM!

Kitabın arka kapağında bir yorum var ''Bu kitap adeta bir saatli bomba'' diye. Yoruma fazlasıyla katılıyorum. Kitap bomba gibi!!



KİTAP ALINTILARI

''Sessizlik, acının üzerindeki koruyucu bir zırh gibidir.''

-

''... sanki konuşmak durumu daha iyi yapabilirmiş gibi. Yaralar ilgiye muhtaçmış gibi.''

-

''Ölmeyecekmişim. Sadece canım çok yanacakmış.''







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder